Friday 27 March 2015

Mata Rabun, Silau atau Buta??? Carotomax Shaklee vitamin ajaib untuk mata



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Salam penuh rasa kasih sayang dan semoga kita semua diberikan kehidupan yang baik, sihat dan bahagia, In Shaa ALLAH.


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
“Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”


Tiada Penyakit Yang Tak Boleh Di Ubati Kecuali Mati

Mencegah Itu Lebih Baik Dari Mengubati



Semua orang nak mata yang cantikkan?? Begitu juga saya.  Tapi saya mungkin buta kalau tak rawat mata saya ini terlebih awal.  Alhamdulillah sekarang dah ok.

Al kisahnya, saya mempunyai Tumor di kepala. Masalah saya adalah di mana Tumor betul-betul terletak di belakang saraf mata saya. Which is, saya berisiko untuk buta.

Nauzubillahiminzaliq.. First time dengar cakap doktor tu saya macam terkesima... mulut ternganga...hahaha...betulll... tapi tulah... kena redhalahkan...

Ok, kita teruskan.

Kebergantungan saya pada ubat sangat tinggi. Di awal rawatan saya diberikan Bromocriptine dan sekarang dah bertukar ubat paling kuat iaitu cabergolin.  Detail boleh baca di Part 1, Part 2 dan Part 3.  Kita bercerita pasal mata saya pula dalam bab ni ya...

Alhamdulillah sejak saya ambil Vivix Shaklee dan juga Carotomax, penglihatan saya sangat baik. Syukur sangat-sangat.  MRI pun doktor dah tak buat tergesa-gesa.  Satu keputusan yang sangat positif.

Selepas saya makan Carotomax, apa yang saya perasan adalah :-

1) Tak perlu lagi menjalani ujian visual mata di Hospital Pakar... Seronok tau...

2) Mata dah tak silau sangat bila memandu.  Saya suka drive malam bila balik ke kampung. Alhamdulillah... Asbab... Shaklee asbab kesihatan saya menjadi lebih baik.

3) Tengok PC mata dah tak rasa bergegar walau sekarang kerja saya mengadap PC lebih dari 8 jam...kekadang 12 jam sehari. (Processor finance...banyak nak kena clearkan..maklumlah kerja dengan company besar)



4) Mata saya orang nampak sama besar.  Dulu mata saya kecil sebelah terutama ketika saya stress. Tapi dulu saya ambik drug...druggg??? hehehe..(ubat doktorkan ada drugg) mudah nak kawal kalau saya stress... Tapi sekarang saya makan 2 kali je sebulan ubat doktor bagi tu... Maksudnya, kebergantungan ubat dah rendah...Ajaibkan...

5) Tak pening kepala... selalunya sakit kepala dekat seminggu... kalau adapun sekejap...  Alhamdulillah..

Sebenarnya pada permulaan saya agak down juga. Yalah macam-macam fikir.  Kalau buta siapa nak jaga?? Kalau itu..kalau ini...Tapi orang buta boleh je jaga diri sendirikan.. Errkkkk...teringat kata Ustaz masa dengar ceramah dulu.. jangan sesekali cakap pasal "kalau..."
Saya berfikir macam tu adalah sebab rasa takut yang tinggi. Redha hanya di mulut je masa tu.  Tak selari dengan hati. Lama kelamaan saya betul-betul REDHA... Tapi saya tak boleh mengalah.  Saya perlu bangkit.. Saya taknak menyusahkan emak saya selepas pemergian abah saya (Al Fatihah). Saya mesti dapatkan ubat untuk penyakit saya. Alhamdulillah, saya dah jumpa... Tapi bukan ubat... no...no.. pada drug... saya jumpa supplement iaitu Carotomax dan Vivix Shaklee.

Kita bercerita pasal Carotomax ya... Nak tau pasal tonic ajaib ni sila tekan Vivix Shaklee..

------------------------------------------------------------------------------

Carotomax merupakan vitamin A dan nutrisi yang terdapat dalamnya adalah :-

1) Alpha Carotene
2) Beta Carotene
3) Lycopone
4) Astaxanthin
5) Lutein
6) Zeaxanthin


Tengok list dalam gambar ni... Bolehkah kita makan semua ini dalam satu hari??? Kalau saya yang perut kecik ni cukup makan pisang 2 biji dah kenyang. Camna nak makan yang the rest tu kan... Tapi dengan teknologi semua tu boleh disatukan. dan kerana itu terhasilnya Carotomax Shaklee. Hebatkan... ??

So, Carotomax Shaklee ni boleh bantu siapa??? Siapa yang perlukannya??



1) Lelaki dan perempuan kerana ia berasaskan sumber dari alam semulajadi.  Kanak-kanak berumur 7 tahun keatas dibenarkan makan.. Eloklah bermula pada umur yang muda.  Boleh kita perbaiki masalah penglihatan dari peringkat awal lagi.

2) Mereka yang tidak mengamalkan diet seimbang terutama yang tidak suka makan buah buahan dan sayur sayuran.  Sebab vitamin untuk mata lebih kepada buah-buahan. Yang Diet Atkins bolehlah ambik Carotomax Shaklee nih.

3) Mereka yang mengalami masalah berkaitan mata seperti rabun dan silau. Risiko hilang penglihatan agak tinggi. Kadangkala mereka yang memakai cermin mata kerap pening kepala.  In Shaa ALLAH boleh dibantu dengan Carotomax Shaklee.  Cegah sebelum terlambat.

http://www.myhealth.gov.my/index.php/my/umum/optomeri/rabun-silau



4) Mereka yang mempunyai masalah kulit seperti mempunyai kesan parut yang teruk.

5) Mereka yang mengalami ketumbuhan atau kanser di bahagian kepala yang melibatkan mata. Contohnya seperti saya.  Carotomax dapat membantu mencegah sel-sel kanser membiak dan sebagai antioksida dan anti kanser/tumor.



6) Mereka yang ada masalah Katarak dan Gluacoma.  Carotomax Shaklee boleh membantu memperbaiki lapisan luar kornea.



Adakah anda salah seorang seperti di atas... Jika ya, anda perlukan bantuan dari Carotomax.. Vitamin A untuk mata.  Melainkan anda mampu makan semua buah-buahan tersebut setiap hari...


Tanda-tanda mata kita alami gangguan adalah seperti:-

1) Pening kepala

2) Pedih mata

3) Cepat mengantuk

4) Hilang kosentrasi

5) Kabur penglihatan

6) Mata berair


Tips Untuk Masalah Rabun Mata Dan Silau

Terdapat 5 tips untuk anda.

1) Berdiri di satu posisi dan lihat kepada pokok yang hijau dalam tempoh 10 minit setiap pagi. Fokus pada titik tersebut dan buat dalam beberapa kali.

2) Anda perlu rehatkan mata anda setelah melihat skrin komputer lebih daripada 30 minit. Pejam dan celik mata berulangkali untuk meregangkan otot mata.

3) Titiskan 2-3 titik madu ke dalam mata. Petua ini saya perolehi daripada buku Rasulullah is My Doctor. Madu asli ya... nanti semut datang pula gigit mata kalau tak original.

4) Jangan membaca buku atau melihat skrin telefon dalam suasana cahaya yang samar. Jangan pandai-pandai tutup lampu dan berchating dalam gelap.. cari penyakit.. Penyakit Rabun namanya.

5) Amalkan untuk minum jus lobak merah tanpa gula dan ais. Banyakkan makan makanan daripada sumber Vitamin A.  Paling mudah ambik Carotomax Shaklee yang memang sudah terbukti keberkesanannya.

Mudahkan tip-tip yang diberikan.

Paling penting adalah, Carotomax merupakan vitamin mudah larut.  Anda tidak perlu risau untuk mengambil Carotomax kerana ianya dalam bentuk provitamin A, yang mana HANYA akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja, dan akan disingkirkan dari tubuh jika berlebihan. Jadi tiada kes Vitamin A tersimpan dan menjadi toksik seterusnya membahayakan kesihatan.

Kita kena bijak memilih supplement yang terbaik untuk mata kita.

Saya yakin dengan shaklee sebab ianya halal dan ada kelulusan KKM...



Malah Shaklee juga merupakan company yang banyak membuat ujian klinikal ke atas setiap keluarannya dan merupakan vitamin semula jadi tanpa pengawet.

Lagipun Shaklee pun dah ada vitamin yang umurnya 100 lebih tahun dan sampai kini masih lagi menjadi multivitamin di raking tertinggi.



Jika rakan-rakan mempunyai masalah berkaitan dengan penglihatan, eloklah ambil Carotomax.  Jangan biarkan masalah itu berterusan.  Sebab semakin umur kita lanjut semakin lemah sistem badan kita untuk protect badan kita.

Pilih jalan yang termudah dan selamat.

Saya doakan anda diberikan kesihatan yang baik dan boleh melakukan ibadah dengan baik.








***Peringatan: Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda turut menjadi faktor utama, TIADA JAMINAN anda akan terus pulih... walau sudah ramai berpuashati selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini. Asbab... 


No comments:

Post a Comment