Sunday 2 November 2014

Berjaya Hamil dengan Set Kesuburan Shaklee, mengandung, kehamilan Shaklee


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Salam penuh rasa kasih sayang dan semoga kita semua diberikan kehidupan yang baik, sihat dan bahagia, In Shaa ALLAH.


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
“Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”


Tiada Penyakit Yang Tak Boleh Di Ubati Kecuali Mati

Mencegah Itu Lebih Baik Dari Mengubati

Menerima perkhabaran gembira dari sahabat saya.  Berita gembira yang beliau telah mengandung 5 minggu setelah 3 tahun mencuba.  SUBHANALLAH... ALHAMDULILLAH... ALLAHUAKBAR...

Alhamdulillah, supplement hanyalah asbab kepada ke kejayaan seseorang mencapai apa yang mereka ingini.  Nak kurus ke, nak cantik ke, nak sihat ke... semua kena usaha...  ALLAH SWT pun memang menyuruh kita berusaha, berdoa dan bertawakal.  Yang penting selalulah meminta dengan ALLAH... sebab ALLAH selalu rindukan doa-doa dari hambaNYA.

Sepanjang setahun ini, kawan saya 2 orang berjaya mengandung dan asbabnya adalah pengambilan supplement dan kawalan emosi yang stabil.

Kes 1



Perkenalan kami ini semasa menaiki bas yang sama ketika pergi dan balik kerja.  Borak punya borak maka terkeluarlah pasal apa saya buat sekarang.  Malah muka saya yang agak ceria buat sahabat saya ini tertarik.  Yalah, dulu muka kusam je... macam orang sakit (memang sakitpun...hehehe)



Saya bagi pamplet dan start berborak dari Putrajaya ke Kuala Lumpur.  Dan akhirnya beliau bercerita tentang masalah yang beliau hadapi selama 3 tahun. Beliau ada masalah kekurangan hormon progestrone.  Beliau banyak mencuba pelbagai produk.  Saya cuma nasihatkan beliau bersabar dan bercerita bahawa mungkin ALLAH tak bagi lagi anak sebab ALLAH nak kita stabil dulu... emosi dan kehidupan.  Sekarang saya kata tumpukan kumpul duit dan stabilkan emosi dan imbangi ibadat.  Beliau takda masalah sakit yang lain.  Maksudnya... peluang beliau sangat tinggi...

Saya cerita sedikit tentang masalah beliau.

KADAR PROGESTRONE YANG RENDAH

Progestrone adalah hormon yang dibebaskan oleh ovari sewaktu tempoh ovulasi .
Progestrone membantu dalam menyediakan lapisan dalam uterus untuk implantasi dan menguatkan lapisan uterus bagi menghalang dari berlakunya keguguran.  Jika tiada pensenyawaan, kadar progestrone akan menurun dan akan berlaku haid.

Terdapat beberapa punca berlakunya kekurangan progestrone ini.

1) Kadar Estrogen yabg tinggi
2) Kurang nutrisi
3) Kurang bersenam
4) PCOS
5) Chronic stress
6) Insulin reistance
7) Penggunaan ubat-ubatan termasuk steroid

Kesan dari berlakunya kekurangan progestrone adalah :-

1) Infertiliti
2) Keguguran fetus di peringkat awal
3) Kelahiran Pramatang
4) Stress
5) Kitaran haid tak teratur
6) PMS

Tahap progestrone yang sepatutnya... dari blog Dr.Zubaidi

So, selepas nasihat serba sedikit dan mengetahui permasalahan sebenar beliau, barulah saya suggest set mengandung suami isteri dan peppermint ginger untuk buang angin.  Sebab beliau kata badan beliau banyak angin.

Set yang saya cadangkan adalah Set Kesuburan Suami Isteri.


Click gambar untuk details of product

Beliau cuma ambil 3 produk je.  GLA , ALFALFA botol besar (set mengandung paling basic) dan PEPPERMINT GINGER untuk buang angin. Mungkin kerana budget beliau.  Malah beliau terus menjadi ahli untuk dapatkan keistimewaan sebagai ahli Shaklee.  Terutamanya bila saya bercerita tentang perbezaan harga ahli dan boleh shopping melalui online je.  Takyahlah tergedek-gedek nak ke Branch.

Di samping Shaklee, beliau juga ambil makanan sunnah seperti Madu.  Saya memang galakkan untuk ambil makanan sunnah terutama buah Tamar, Madu dan Habbatus Sauda.  Terlalu besar khasiatnya.

Selain itu ada juga beberapa pemakanan yang membantu meningkatkan progestrone seperti :-

1) Pengambilan produk berasaskan tenusu seperti carotomax

2) Pengambilan Vitamin C, B6 , E, Selenium, dan beta carotena yang semuanya ada dalam Shaklee.


KES 2



Sahabat saya ini telah berumur 41 tahun dan plan untuk concieve.  Sebelum ini ada anak 2 orang. Malah beliau juga telah kehilangan anak ketiga sebelum itu.

Dalam umur yang 40 tahun ke atas kita memang sangat digalakkan untuk mengambil supplement untuk cover banyak nutrition yang hilang dalam badan kita.  Malah kadar penyerapan pun agak slow.  Dengan supplement semulajadi Shaklee, in shaa ALLAH kita boleh cover apa yang hilang itu. (kadar penyerapan sangat tinggi kerana molekul-molekulnya sangat halus).

Nak beza yang semulajadi dan sintetik??? Yang sintetik ada bungkusan kecil silica dalam botol. Bezanya, tablet sintetik lambat hancur berbanding yang semulajadi.


Sahabat saya cuma ambil Vitamin B untuk Asid Folic yang ada dalam tu, GLA, Herblax untuk cuci usus dan saya bagi Alfalfa untuk beliau.(hadiah dari kawan lama..hehehe)

Alhamdulillah, tak sampai 2 bulan beliau whappss saya dan ambik set mengandung trimester 1 hingga ke 3.  Beliau sangat bijak untuk tentukan level kesihatan beliau.

SELEPAS MENGANDUNG

Selepas mengetahui beliau mengandung, saya terus suruh beliau berhenti ambil produk shaklee.  Sebab ada yang tak sesuai semasa mengandung.

Malah saya juga minta beliau dan suami buat amalan rohani iaitu sujud syukur.  Tanda bersyukurnya kita terhadap rezeki yang ALLAH berikan.

Itu sebab kami akan minta siapa yang ambil GLA dan  regular periodnya, perlu ambil pada hari pertama period dan kena berhenti pada hari ke 14 dari tarikh period.  Sebab waktu ini adalah sangat subur dan kemungkinan akan sebabkan keguguran.

Saya menasihatkan mereka untuk ambil Trimester 1 dahulu iaitu untuk kandungan 1 hingga 3 bulan.




PESANAN

1) Seseorang wanita itu dikatakan mengalami masalah kesuburan dan harus berjumpa pakar kesuburan apabila:

- Berumur bawah 35 tahun dan tidak hamil setelah berkahwin 12 bulan tanpa menggunakan mana-mana alat pencegah kehamilan ketika berjima' atau

- Berumur lebih 35 tahun dan tidak hamil setelah berkahwin 6 bulan tanpa menggunakan mana-mana alat pencegah kehamilan ketika berjima'

2) Jangan sesekali putus asa

3) Berdoa, usaha dan bertawakal...minta dan terus meminta pada ALLAH

4) Jaga pemakanan seharian. Amalkan supplement semulajadi dan makanan sunnah.

5) Jangan biarkan diri stress dan dari kisah dua kes di atas, saya galakkan mereka ambil Vitamin B Complex untuk control hormon stress mereka. Vitamin B Complex perlu diambil seawal 3 bulan sebelum concieve.

7) Dapatkan nasihat dari doktor sebelum ambil apa-apa Vitamin.  Takut memang kita dah ada masalah mengenai fibroid dan cyst.  Sebab semua orang ada cuma sizenya sahaja berbeza.  Ini bergantung kepada cara pemakanan kita selama ini atau ubat-ubatan.  Terutamanya yang berkaitan ubat kurus.

8) Pengambilan air yang cukup amatlah di titik beratkan.
 
- Berat 25kg = 1 liter air









***Peringatan: Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini. 

SID : 1097538


Ingin mengubah hidup anda dari baik menjadi lebih baik??? Rohani dan Jasmani?  Jom ikuti kisah MIA...







No comments:

Post a Comment