Saturday 7 June 2014

Vita-E Complex Shaklee, Vitamin E Shaklee untuk Kecantikan dari segi Kebaikan dan Keburukan

VITA-E COMPLEX SHAKLEE
(Natural Vitamin E & Selenium With Grape Seed Extract)
 
Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

Alhamdulillah, masih diberikan umur dan kesihatan yang baik untuk berkongsi ilmu tentang vitamin dan nutrisi di blog kesayangan saya ini. 

Hari ini saya nak kongsikan tentang khasiat Vitamin E Shaklee.

Tahukah anda  untuk mendapatkan khasiat 400IU Vitamin E ( bersamaan dengan sebiji capsule Vitamin E Shaklee) anda perlu makan:
1 kilogram gandum
500ml minyak safflower
8kg badam
500g badam

Ada juga yang membezakan antara Vitamin E yang berada di pasaran, dengan Vitamin E Complex Shaklee.

[Jadi berhati-hati apabila memilih vitamin dan lihat label, biasanya ia dilabelkan dengan huru "l" bagi vitamin sintetik yang membahayakan tubuh badan, berbanding huruf "d" bagi  vitamin semulajadi.] 


Vita-E Complex Shaklee diperbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum (yang kaya dengan Vitamin E), dihasilkan dari jenis d-alpha tocopherol dan digabungkan dengan 8 jenis Vitamin E yang lain (alpha, beta, gamma, delta). Setiap kapsul Vita-E Complex Shaklee mengandungi 400IU. Ia juga mengandungi 10mg Selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap Vitamin E Shaklee, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu otot. Selain itu, ia juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina. Ini membuatkan Vita-E Complex Shaklee adalah Vitamin E yang paling lengkap di pasaran.

KEBAIKAN PENGAMBILAN VITA-E COMPLEX

1. Vita-E Complex tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan Vita-E Complex haruslah lengkap dengan Selenium untuk mendapatkan kesan pengambilan yang optimum. Tanpa Selenium, ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka masa panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

2. Melindungi jantung dengan pengambilan 800IU sehari. Ia melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat pada dinding arteri, menghalang anemia, penyakit jantung dan lain2.

3.Vitamin untuk awet muda (anti-penuaan). 1 kapsul Vita-E Complex sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, jeragat, garis halus, parut, dan bintik penuaan. Ia juga mampu memulihkan tekstur dan tona kulit, dada, otot dan peha dan membantu mengurangkan jerawat dan menyerikan kulit. 



4.  Membantu menghalang sunburn sekiranya diambil bersama2 vitamin C.

5. Antioksidan yang kuat. Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari untuk antioksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambat pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas, memperbaiki masalah oksidasi-katarak dan masalah penglihatan.

6. Membantu mempercepatkan proses pembaikan luka. Oleh itu, ianya amat sesuai bagi ibu-ibu menyusu yang mengalami masalah nipple crack atau puting melecet. Pengambilan Vita-E Complex secara teratur dapat mencerahkan bahagian puting yang telah menjadi gelap berikutan kehamilan serta mengurangkan kesan regangan kulit atau stretch mark.

7. Membantu mengekalkan kelembapan kulit dan seterusnya mengelakkan kekeringan, kegatalan dan kulit yang merekah.

8. Mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan atau parut jerawat.

9. Vita-E Complex menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat.

10. Mengatasi masalah kedinginan atau low sex drive yang sering dialami oleh ibu-ibu menyusu berikutan kehadiran hormon prolaktin yang tinggi. Ia juga merangsang LIBIDO (keinginan seks) yang membantu merawat masalah kedinginan suami isteri.  Sebab itulah Vitamin E Shaklee turut dikenali sebagai vitamin cinta.

11. Vitamin E Complex boleh meningkatkan kesuburan, bukan sahaja wanita malah ia juga menambah pengeluaran air mani lelaki. Membantu mereka yang mempunyai masalah Low Count Sperm.




12. Membantu meningkatkan kesuburan. Kajian pada tahun 1924 mendapati Vita-E Complex mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU Vita-E Complex sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. sekaligus meningkatkan peluang kepada yang ingin mendapatkan zuriat. 

13. Menghalang risiko penyakit Alzheimer dengan pengambilan sekurang-kurangnya 400IU sehari.

14. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu dan sangat berguna dalam rawatan “premenstrual syndrome (PMS) dan penyakit fibrocystic buah dada. Bagi mereka yang sering menghadapi senggugut yang teruk, sehingga berguling-guling disebabkan sakit perut, bolehlah mencuba Vita-E Complex dan GLA.


Risiko-risiko  kesan kekurangan Vita-E Complex

1.   Saluran darah merah menjadi keras
2.   Risiko kanser dan leukimia
3.   Stroke
4.   Serangan Jantung

5.   Diabetes (pada sesentengah keadaan)
6.   Muka berkedut, timbul bintik-bintik pada kulit muka (freckles) & 'Age spots'
7.   Ulser 'in burns or wounds'
8.   Rheumatoid arthritis
9.   Pengurangan kolagen
10. Penyakit Kulit
11. Hepatitis
12. Radang buah pinggang
13. Katarak (selaput mata)
14. 'Sunburn'

Banyakkan kelebihan Vitamin E. Jangan tunggu lagi...


Free consultation
Nama    :               Siti Marina Abd Rahim
HP          :             012-3040584     
SID         :             1097538
FB           :             Marina Tie Rahim
Ebook   :               http://www.ebookniaga.com/sorryboss/marinatierahim

No comments:

Post a Comment