Monday 7 July 2014

SHAKLEE NATIONAL CONFERENCE 2013/2014, SUNWAY PYRAMID CONVENTION CENTRE,

Bismillahirahmanirahim

Alhamdulillah saya diberikan kesempatan untuk satu menghadiri satu Majlis Gemilang yang di anjurkan Shaklee Malaysia iaitu 2013/2014 National Conference di Sunway Pyramid Convention Centre.

Majlis yang berlangsung selama dua hari bermula 7 June - 8 June 2014 cukup meriah dan cukup buat saya teruja... Yang pasti In Shaa ALLAH saya sudah menempah giliran mendapat award tahun depan atas performance saya tahun ini. In Shaa ALLAH sekali lagi ke National Conference tahun depan.

Saya secara sukarela men'distribute'kan tiket Shaklee National Conference pada rakan-rakan. Tiket tersebut bernilai RM30. Dapat lah mereka merasa kehangatan keluarga shaklee mereka naik ke pentas untuk menerima anugerah.  Mereka yang terima anugerah ini adalah mereka yang berjaya naik rank sehingga Disember 2013.



Yang seronoknya semasa pendaftaran, door gift yang bernilai RM80 diberikan kepada setiap orang.  Sangat berbaloi sehingga nilaian pulangan balik melebihi RM70 dalam beg yang diberikan.


Dalam masa beratur untuk pendaftaran pula, DJ memainkan lagu yang rancak.  Macam memahami hati saya yang rancak berdebar dengan kata-kata "I'm Master MarinaTieRahim".  Sambil-sambil mata melirik kearah gambar-gambar Master Coordinator.  Di samping itu DJ mengemukakan soalan kuiz dan hadiahnya adalah "PHYTOCOL-ST"... Bukan calang-calang hadiahnya...







Jeng..jeng..jeng.. bukan itu sahaja... Untuk 2 hari ini, ESP dihidangkan secara percuma. Minum sampai puas... Mujurlah tak boleh lebih dari 3 sudu... kalau tak itu jelah yang di minum... hahaha... Untung sungguh..


Majlis bermula dengan "Welcome address" oleh President Shaklee Malaysia iaitu , Mr Victor Lim.


Kemudian di ikuti pula "Key Note Address" oleh President, Shaklee International, Mr. Bradford Richardson


New product sharing dan product lunch iaitu "PHYTOCOL-ST" pula dikongsi oleh Dr.Bruce Daggy, merangkap Senior Vice President, Research & Development and Chief Science Officer. Panjang lebar juga beliau menerangkan tentang new product sebelum kami sama-sama meraikan new product launching.


Yang paling best bila ada sharing session by Chairman and Chief Executive Officer, Mr. Roger Barnett.



Acara hari pertama dan kedua telah diselang selikan dengan penyerahan pelbagai award. Kategori award tersebut adalah:-

1) PERSONAL GROUP GROWTH
2) BUSINESS GROWTH
3) LEADERSHIP CONSISTENCY 21%
4) LEADERSHIP CONSISTENCY COORDINATOR
5) MILLION DOLLAR EARNER
6) TOP 10 ACHIEVEMENT
7) SUPER STAR AWARD
8) CAR BONUS ACHIEVERS

Alhamdulillah, Mommy shaklee saya Kam Haryatie dan Daddy, Syed Hafiz Dzulkifli menerima 5 award. Yang paling banyak adalah Master kami iaitu Master Maria & Firdaus iaitu 11 award sepanjang dua hari National Conference.


Hasil usaha mereka membantu ramai orang dalam meningkatkan taraf hidup dan kesihatan. Cukup berbangga menjadi ahli keluarga Empayar Maria Firdaus yang juga di kenali sebagai...

"THE MOST HAPPENING SHAKLEE TEAM IN MALAYSIA"


Sepanjang dua hari conference, paling saya teruja adalah kecekalan seorang ibu yang sanggup membawa anak-anak mereka yang masih bayi untuk sama-sama meraikan hari gembira mereka. Anak bukan alasan untuk berjaya... Dah ramai yang berjaya... Anda bila lagi????


Alhamdulillah...

Cukup setakat ini dulu.  Saya akan sambung keseronokkan menghadiri National Conference untuk next story ya... bersama gambar-gambar yang lebih menarik...


Free consultation
Nama    :               Siti Marina Abd Rahim
HP          :             012-3040584     
SID         :             1097538
FB           :             Marina Tie Rahim
Ebook   :               http://www.ebookniaga.com/sorryboss/marinatierahim




No comments:

Post a Comment